CHP’li Karasu: Ankara Hızlı Tren Garı’nın yolcu garantisi için Cengiz-Limak-Kolin’e 2,7 milyar lira ödendi

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu Açıkladı: Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantisi Skandalı!

Geçtiğimiz yıl 37 milyar liraya varan zarar eden TCDD’nin, Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı için Cengiz-Limak-Kolin ortaklığındaki şirkete 2024 yılı sonunda 69 milyon 352 bin dolar (2.7 milyar TL) garanti yolcu parası ödediği ortaya çıktı. CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, konuyu TBMM’ye taşıyarak, “Yolcu sayısının artması göz önünde bulundurularak her yıl garantilerin artacağı dikkate alındığında, neden YHT sefer ve tren seti sayıları yeterince artırılmadı?” sorusunu gündeme getirdi.

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda İskandal Garanti İddiaları!

2016 yılında hizmete giren ve Cengiz-Limak-Kolin ortaklığına yapılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda, şirketlere yolcu başına 1,5 dolar artı KDV garanti verildi. Son 8 yılda toplam 46 milyon yolcu garantisi verilen gar için ise 2016-2024 arasında toplamda 16 milyon 823 bin 753 yolcu geldi ve 2024 yılı itibariyle şirkete 69 milyon 352 bin 545 dolar (2.7 milyar TL) garanti yolcu parası ödendi.

Ulaş Karasu’nun açıklamalarına göre, 2019’da verilen 5 milyon yolcu garantisinden sadece 1 milyon 91 bin kişi faydalandığı için firma 7.5 milyon dolar, 2020 yılında ise 5 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen sadece 849 bin kişi yararlandığı için 12 milyon dolar artı KDV ödendi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Karasu, her yıl garantilerin artması beklenirken YHT hatlarında sefer ve tren seti sayılarının yetersiz olduğunu ve bilet sıkıntısı yaşandığını vurguladı.

Karasu, “Her yıl milyonlarca doların, milyarlarca liranın nereden geldiği belli değil. Vatandaşlar, günler öncesinden biletleme yapmalarına rağmen bilet bulamıyor. Yeterli sefer olmaması sebebiyle insanlar seyahat edemiyor. Ancak vatandaşlar cebinden, bu garı kullansalar da kullanmasalar da firmaya milyonlarca dolar ödeme yapıyor. Yani yine vatandaş mağdur.” dedi.

‘Bu Zararın Sorumlusu Kötü Yönetim’ Diyor!

Karasu, TCDD’nin 2024 yılında 36 milyar 595 milyon lira zarar ettiğini belirterek, “Bu zararın sebebi kötü yönetim, liyakatsiz kadrolar ve ballı ihalelerle zengin edilen yandaş müteahhitler. 

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’ndan yanıt bekleyen Karasu, YHT trenlerinin yolcu garantisi sayıları, gerçekleşen yolcu sayıları, sefer sayıları ve hak ediş tutarları gibi detayları sorgulayarak, neden YHT sefer ve tren seti sayılarının artırılmadığını sordu.

Related Posts

Yapı denetimi için sıkı takip

Yeni düzenlemeyle sorumluluğundaki bina 15 yıl içinde yıkılan denetim firmasının faaliyetine son verilecek. İnşaat sırasında komşu yapıyı yıkan binanın denetleyicisinin belgesi iptal edilecek.

Orta Doğu karıştı: Gözler ticaretin kilit noktası Hürmüz Boğazı’na çevrildi

İsrail’in İran’a saldırılarının ardından gözler yeniden Hürmüz Boğazı’na çevrildi. Küresel petrol ve LNG taşımacılığının kalbi sayılan boğazda olası bir kapanma, fiyatları uçurabilir.

Brent petrol 70 dolara dayandı: Akaryakıta zam kapıda

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,05 dolardan işlem görüyor. Dün 69,52 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 69,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün 69,05 dolar oldu. Batı Teksas türü …

Avrupa borsaları çakıldı: Çin anlaşması ve enflasyon etkisi mi? (11 Haziran 2025)

Kapanışta gösterge endeksi Stoxx Europe 600, yüzde 0,27 değer kaybederek 551,64 puana geriledi. Avrupa’nın otomotiv ve yedek parça endeksi yüzde 0,66 düşüşle en çok kaybettiren oldu. Teknoloji hisseleri ortalama yüzde 0,09 gerilerken, banka hisseleri …

Konut tercihlerinde yeni dönem başladı: Yatırımcılar bu dairelere ilgi göstermeye başladı

23 Nisan tarihinde meydana gelen İstanbul depremi, konut tercihlerinde köklü bir değişikliğe yol açtı. Artık alıcılar, evlerin metrekaresi, konumu ve sunduğu imkanlar yerine, öncelikli olarak binanın depreme dayanıklılığı ve zemin yapısını araştırmaya başladı. Güvenli ve sağlam yapılar, alıcıların ilk tercihleri arasında yer alırken, yatırımcılar da özellikle 1+1 dairelere yoğun ilgi göstermeye başladı.

Endonezya otomotiv pazarı kan ağlıyor

Endonezya otomotiv sektörü, mayıs 2025’te kaydedilen sert düşüşle sarsıldı. Endonezya Otomotiv Endüstrileri Birliği (GAIKINDO) verilerine göre, otomobil satışları yıllık bazda %15,1 azalarak 60.613 adede geriledi. Bu düşüş, nisan ayındaki %5’lik …